Handelsbetingelser 2019-01-06T13:22:30+00:00

Fensmark Brugsforening
Næstvedvej 2, 4684 Holmegaard
CVR. 10708915

Ved handel på denne hjemmeside accepterer du automatisk nedenstående betingelser. Vi anbefaler derfor, at du læser betingelserne grundigt igennem, inden du handler på vores webshop.

Betingelserne er senest opdateret d. 30. april 2018

LEVERING

Levering af varer kan ske på følgende 2 måder:

Afhentning i butik:
Afhentning i Fensmark Brugsforening, Næstvedvej 2, 4684 Holmegaard. Medbring gerne kopi af din bestilling.

Levering på selvvalgt adresse:
Levering med Brugsens egen chauffør. Levering mod kvittering og gebyr på en selvvalgt adresse i nærområdet.

Bemærk at ikke alle leveringstyper er tilgængelige for alle varer.
Ring gerne til butikken og hør nærmere om dine muligheder samt pris for evt. levering.

MODTAGELSE AF BESTILLING

Når vi modtager din bestilling, sender vi dig en mail som kvittering på, at vi har modtaget din bestilling. Den bindende ordrebekræftelse modtager du efterfølgende på mail eller telefonisk.

BETALING OG SIKKERHED

Du betaler for dine varer ved bestilling på Fensmark Brugsforenings hjemmeside eller ved afhentning/levering. Ved kortbetaling via vores hjemmeside, bliver beløbet først trukket ved afhentning, eller når varerne afsendes. Vi accepterer betaling med Dankort, Visa, MasterCard og MobilePay, og der pålægges intet gebyr ved kortbetaling.

MEDLEMSRABAT

Har du et aktivt medlemskort til Fensmark Brugsforening, kan du opnå dividende på hele eller dele af dit køb, hvis varerne er dækket af vores medlemsprogram. Læs mere om vores medlemsprogram her. For at benytte dit medlemskort, skal betalingen ske fysisk i butikken og ved fremvisning af aktivt medlemskort.

FORTRYDELSE

Fortrydelse før levering:
Ændringer til eller annullering af din bestilling skal ske hurtigst muligt og senest 3 dage før aftalt levering / afhentning.

Fortrydelse efter levering:
– For levnedsmidler og ferskvarer er der INGEN fortrydelsesret
– For alle andre varer end levnedsmidler og ferskvarer, er der 14 dages fortrydelsesret
– Din fortrydelsesret udløber 14 dage efter den dag, hvor du får udleveret varerne

Fortrydelsesretten udløber 14 dage efter den dag, hvor du, eller en af dig angiven tredjemand, dog ikke transportøren, får den sidste vare i fysisk besiddelse. For at udøve fortrydelsesretten skal du meddele os din beslutning om at fortryde bestillingen i en utvetydig erklæring. Dette kan være en telefonisk henvendelse, skriftlig henvendelse eller ved personligt fremmøde i butikken.

Hvis du fortryder købet, refunderer vi din betaling uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse med din beslutning om at fortryde købet. Vi gennemfører tilbagebetalingen med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion. Vi udbetaler ikke til tredjepart.

Ved fortrudt køb har du selv ansvaret for at få varen returneret til os. Du skal selv afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbageleveringen af varen. Hvis du ønsker at sende en vare tilbage, skal du sørge for, at den er forsvarligt indpakket i den originale emballage. Der gælder særlige regler for fortrydelse ved køb af visse varetyper. Der er ingen fortrydelsesret på køb af levnedsmidler og andre varer til husholdningens løbende forbrug.

REKLAMATION

Skulle du mod forventning opleve fejl eller mangler på dit køb af levnedsmidler og ferskvarer, bedes du hurtigst muligt og senest 2 dage fra modtagelse af dine varer kontakte butikken telefonisk eller på mail, så vi kan rette op på fejlen. Der kan være tilfælde, hvor vi har brug for at få indleveret den reklamerede vare, så vi kan følge op på kvaliteten i samarbejde med vores leverandør, og du bedes derfor undlade at kassere varen.

Du har 24 måneders reklamationsret på varer, der ikke er levnedsmidler og ferskvarer. Du skal reklamere inden for rimelig tid, efter at du har konstateret fejlen eller manglen. En rettidig, berettiget reklamation betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, få et prisafslag eller få pengene tilbage afhængig af den konkrete situation.

BEHANDLING AF PERSONDATA

For at kunne handle på Fensmark Brugsforening skal du oplyse navn, adresse og email. Disse data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt i 2 år fra udgangen af det regnskabsår oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10. Se ydeligere information om behandling af dine personlige data her.

HANDELSBETINGELSER

Fensmark Brugsforening
Næstvedvej 2, 4684 Holmegaard
CVR. 10708915

Betingelserne er senest opdateret d. 30. april 2018

LEVERING

Levering af varer kan ske på følgende 2 måder:

Afhentning i butik:

Levering på selvvalgt adresse:

Bemærk at ikke alle leveringstyper er tilgængelige for alle varer.

MODTAGELSE AF BESTILLING

BETALING OG SIKKERHED

MEDLEMSRABAT

FORTRYDELSE

Fortrydelse før levering:

Fortrydelse efter levering:
– For levnedsmidler og ferskvarer er der INGEN fortrydelsesret

REKLAMATION

PERSONDATA

For at kunne handle på Fensmark Brugsforening skal du oplyse navn, adresse og email. Disse data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt i 2 år fra udgangen af det regnskabsår oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10. Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger.