LØBEFÆLLESSKAB

Få nye lokale relationer og bliv en del af et løbefællesskab, hvor vi sammen nyder motionen og den friske luft.

Som din lokale brugsforening vil vi gerne igangsætte initiativer for lokalsamfundet. Vi tilbyder blandt andet et lokalt løbefællesskab for alle i Fensmark og omegn med Mads Hansen i spidsen.

Løb på en ny måde

For mange er løb en selvstændig motionsform, hvor du tager alene ud, får ro i hovedet og tankerne væk fra hverdagen, hvilket også er helt fantastisk! Men løb kan også være en social motionsform, hvor du får dig en snak med sidemanden. Du kan også blot nyde følelsen af at være en gruppe, der sammen bevæger sig gennem landskabet.

Hvornår?

Til en start vil der mandag og torsdag være fælles løbetræning for begyndere og tirsdag aften være en fælles, og lidt længere løbetur, for mere rutinerede løbere. Efter træning byder Fensmark Brugsforening på en flaske vand og et stykke frugt.

“Ligemeget hvor langsomt du løber, er du stadig hurtigere end dem, der ligger på sofaen. Der er aldrig nogen, som har fortrudt en løbetur..

Gratis og ingen mødepligt

Startskuddet lyder mandag d. 7. maj og derfra vil der være løbetræning alle mandage, tirsdage og torsdage t.o.m. torsdag d. 27. september. Vi træner evt. endnu længere ind i efteråret, hvis der er stemning for det.

Alle træninger er gratis og kræver ingen tilmeldning. Vi mødes alle træningsdage i Brugsen ved indgangen til flaskeautomaterne. Du kan læse mere om de enkelte træningshold nedenfor.

DIN LØBETRÆNER

Mads er uddannet løbetræner og har en bred viden om både styrke – og konditionstræning fra sin uddannelse som Professionsbachelor i Ernæring og Sundhed.

Mads’ praktiske erfaring kommer fra både løbetræneruddannelsen ved Hechmann Running, og han har derudover en masse halve og et enkelt helt marathon på CV’et. Mads har en stor passion for løb og træning og elsker at hjælpe andre på vej mod deres mål, hvad end det er at løbe 2, 5 eller 42,2 km.

KONTAKT MADS
BEGYNDERHOLD
Mandag kl. 17.00 – 17.45 og Torsdag kl. 19.00 – 19.45

Disse hold er for dig, der gerne vil i gang med at løbe eller måske tidligere har løbet. Det kan også være, du blot har mistet motivationen og gerne vil genfinde den i fællesskab med andre. Træningen på dette hold udformes på en måde, så alle kan være med – uanset niveau. Der vil indgå gå-pauser, hvor du har mulighed for at få pulsen ned og luften tilbage. Dette hold er helt perfekt for dig, som gerne vil træne dig op til f.eks. at kunne løbe 5 km.

Hvem ved – måske kan vi som sæsonafslutning tilmelde os et 5 kilometers løb, hvor vi kan teste formen af.

Kom i form

Alt der kræves for at deltage på holdet er, at du møder op i løbesko, godt humør og med lyst til at komme i form sammen med alle os andre. Det er ikke at krav, at du møder op begge dage eller hver gang. Konceptet går ud på, at alle dem der har tid og lyst møder op, og så giver vi den gas i 45 minutter.

FÆLLESTRÆNING FOR ØVEDE
Tirsdag kl. 19.00

Denne fællestræning er for alle lokale løbere, som savner selskab og afveksling på løbeturene. Turene tilpasses de løbere, som møder op på dagen. Vi kan evt. opdeles i 2 eller 3 grupper, alt efter ønsket distance og/eller hastighed. Mange vil opleve, at man bliver motiveret til at presse dig selv, på en helt anden måde, når man løber sammen med andre.

For alle uanset niveau

Er du rutineret marathonløber, som fast løber lange ture, er det oplagt, at bruge fællestræningen til at tage turens første kilometer i godt selskab. Er du ny i felten, kan du blive motiveret og få en masse gode råd med på vejen fra nogle af de mere rutinerede på holdet.

På sigt kan vi sammen tilmelde os løb på både 5, 10 eller måske endda 21,1 og 42,2 km., hvor vi kan prøve formen af.

MODTAG TILBUD OG NYHEDER

TILMELD DIG VORES NYHEDSBREV